Тостерен хляб с мляко и зехтин

Това тостерно хлебче беше замесено и изпечено в един и същи ден. 
Предната вечер бях захранила квас и сутринта замесих в 9 часа. Като сложих всички съставки заедно. След омесването направих две разтягания в рамките на час, защото ми се наложи да съкратя процедурата. При следващото правене на същото хлебче ще добавя поне още едно разтягане. 
Както казах, наложи се да зарежа хлебчо и когато се освободих вече беше 14.00 часа. Хлябът беше готов за оформяне. Пак трябваше да действам бързо. Първоначално реших, че ще направя еднакви по размер топченца и ще ги наредя едно до друго, но везната ми се оказа с изхабени батерии. Нарязах тестото не много равномерно и буквално сбутах окръглените късчета тесто едно в друго. Следващият път ще оформя едно цяло продълговато хлебче. Но и така с това каскетче по средата пак стана хубавичък :) 

Ето и продуктите: 

255 г брашно
90 г вода
70 г прясно мляко
25 г захар
5 г сол
15 г зехтин
90 г квас течен.

Печене:
В 17.30 ч хлябът ми се видя готов и втасал. Намазах с яйце и поръсих със семена. Пекох за 30 минути на 200 градуса. Лесно го извадих от формата, защото предварително я бях намазала с олио и поръсила с брашно.
 








Коментари

Популярни публикации