Домашна паста

От моя скромен опит ще споделя, че правих два пъти, като единият път с обикновено бяло брашно тип 500, а вторият път само с италианска семола. И двата пъти се получи чудесна паста, като вторият път беше много приятно жълтичка на цвят. 
И в дете пасти сложих квас, защото имах, а не защото е нужен. 
Получава се хубаво твърдо тесто, което се оставя да почине. Първият път при мен почивката беше около час на стайна температура. При второто ми приготвяне на паста, почивката си беше почти 24 часа, но на студено в хладилника. 

 

Здравейте отново с нещо много лесно, простичко и вкусно. 
Този път ме подкукуросаха моите "наквасени хлебарчици" с щурите си идеи. Правят моля ти се домашна паста, а вътре в нея слагат дори квас. 
Значи в рецептата за паста, не е нужен квас, да не си помислите. 
Стандартно за пастата продуктите са следните:
 1 брой яйце на 100 грама брашно. 
У дома 3 броя яйца и 300 грама брашно бяха предостатъчни за четиричленния ни семеен отбор. 

Как я направих аз. 
3 яйца
300 г брашно 
1 чаена лъжичка сол
По избор:
  1. можете да добавите в тестото пресни подправки. Аз добавих пресен риган и цвят от салвия. Можете, разбира се да сложите мащерка и риган, или пък да сложите босилек, или никакви подправки, да си я направите чиста. А веднъж бях гледала някъде в инстаграм, как една девойка беше замесила в тестото за пастата не само билки, но и ядливи цветя (теменужка, латинка, невен, другите не ги разпознах)
  2. за тези, които имат квас и понякога им остава от захранванията, биха могли да го добавят към пастата си. Квасът не е нужно да е активен. 





След почивката върху набрашнен плот разточвате тестото на тънко, колкото тънко можете или пък съответно, колкото тънко желаете да бъдете пастата ви. Набрашнявате с царевично брашно и
нарязвате на лентички. 
Можете веднага да сварите. 
При едното ми приготвяне, сварих пастата веднага, а при другото я оставих да престои на стайна температура за няколко часа, защото много ми беше важно да се разходим със семейстово през това време по сокаците. Сорри, ама пастата трябваше да почака :)
Как се варят.
Важно!!! Прясно приготвената домашна паста се вари около три минути. 
Кипвате гореща вода, в която слагате сол и олио. Изтупвате пастата от брашното, което може да е полепнало по нея и слагате в тенджерата с врялата вода. Когато пастата изплува или пък след около 3 минути, сте готови. Изваждате, прецеждате и овкусявате с желания сос. 

Идея за соса, получих от приятелите на страничката ми Рецептурник и половина на пишман готвача
Сосът ми беше изключително семпъл и лесен. Докато водата за пастата завираше, в малко съдче загрях мазнина и запържих в нея пресен чесън и листенца салвия. След като сварих пастата я овкусих с мазнината, добавих към горещите талиатели също и едно разбито яйце. При сервирането поръсих порциите с пресни билки - риган и мащерка и настъргано твърдо сирене. 


Коментари

Популярни публикации