Сироп от мащерка

Сиропът приготвих като студена настойка на принципа на сиропът от бъз. 
Тук действах доста смело и не се доверих на мерките, тъй като ароматът на мащерката е от съвсем друго естество, със съвсем друг интензитет и наситеност. С две думи, нещо което не бях правила досега и не знаех как ще се оцени вкъщи. Затова през цялото време използвах рецепторите си за обоняние и вкус :) Оказа се, че работят. 

Първата особеност е в брането на самата мащерка. Както знаете има над триста вида мащерка с най-различни аромати. Това което знаех, е че не искам сиропът ми да мирише на чубрица. На вилата знам една туфа, която расте на километър от къщурката ни и е с невероятно хубав цитрусов аромат, но тя цъфти чак през август, затова се качихме на билото и от там... от туфа на туфа, помирисвам, стривам листенце между пръстите, за да се освободи аромата и ако ми хареса добавям. 
Мисля, че успях да събера повече от 20 вида мащерка. На няколко пъти усетих цитрусови нотки и там се спрях за повече цвят. 
Голяма грешка направих, че не измих цветовете. Не правете като мен. 
Мащерката расте буквално в пръстта и когато я накиснах, на дъното на купата ми се беше образувала утайка, която много внимателно трябваше да махна, за да не влезе в сиропа. 

И така 
800 г мащерка - толкова събрах и спрях, защото ми се видя доста пълна торбата
4 литра вода
2 пактечета / 20 грама лимонтузу
2,5 кг захар
4 броя лимони

Накиснах мащерката заедно с нарязаните лимони. След 24 часа добавих захарта и лимонтузуто. Оставих за още едни 12 часа, обаче да ви призная, не защото имаше нужда, а защото аз се нуждаех от сън. Буквално вечерта засипах със захарта и на следващия ден по някое време след закуската, продължих с приготвянето. 
Прецедих, налях в бутилки (може и в бурканчета) и заварих шишенцата, за да вакумират капачките. След завирането за 2-3 минути и край. Извадих и оставих да се охладят. 
По същия начин направих и още една купа само, че не с цвят от мащерка, а със смес от бъз и акация. Пак с лимончета за допълнителен вкус. И двата станаха хубави. А един ден гледах, как баткото си прави микс от двата сиропа, добавя си ледчета, резенчета лимон, листенца мента... брей, брей... опасна работа тия чавета, еййй :) :) :) 

 


Коментари

Популярни публикации