Баница с праз

Тия дни по пазара изобилства от хубав праз и вече трети път купувам по цяла връзка, каква ти връзка то си е цял наръч, само дето не са дърва, а както каза последния път продавачката: "Ето Ви една пазарджишка луканка." Първата баница, която направих... така и не успях дори да изям цяло парче. Мъжете ми скоростно я ометоха, та няколко дни по-късно направих и втората. Чак на третата обаче успях да заделя едно парченце и за блога. Та ето и как я приготвям.

Необходими продукти:
1 пакет кори за баница
200 г сирене
3-4 стръка праз
олио

Имам много варианти на тази баница, може също да се добави яйце, кисело мляко, лъжица брашно, щипка сода, но в крайна сметка, този ни е най-любим, въпреки че и на останалите не прощаваме, ако ни паднат в чинията.


Честно да си призная напоследък трудно намирам хубави свежи кори за баница, които да стават за вита баница. Като че ли най-голям успех имам с точените кори на Bella в специалната свежа опаковка.
Относно праза - винаги може да промените количеството праз в зависимост от това колко ви е любим.

Приготвяне:
Празът се нарязва и се задушава с малко мазнина. След като омекне, се оставя да се охлади и към него се добавя натрошеното сирене. Прегъвам 10 см от кората и намазвам с една супена лъжица олио целия лист, а върху прегънатата част разпределям по дължина плънката, около 2 супени лъжици плънка. Навивам и поставям в намазана с малко олио тава. Започвам да редя от центъра на тавата и така, докато свършат корите, или плънката :)
Можете да намажете леко с мазнина баницата преди да я сложите за печене, а ако не обичате много мазно, можете да го пропуснете, аз лично го пропускам този момент, защото ми е прекалено тежка впоследствие.

Печене:
Пече се бавно на горно и долно в рамките на 1 час. Ако печете на фурна с градуси започнете на 180 градуса и завършете със 150 градуса.
Вкусна е както топла, така и студена. У дома я обичаме в комбинацията на чаша хубан айран или домашно кисело мляко.
Добър апетит от мен! :)

На мен ми остана от плънката и с излишното количество направих любимите ни чалъми, за които вече съм ви споделяла как се правят. Този път ги направих в по-малка тава и станаха ето така. В плънката освен всичко друго имаше и праз, това беше различното.


Коментари

Популярни публикации