Бургер питки






Продукти

🍔 100 г кефир
🍔 2 яйца
🍔 160 г квас
🍔 50 г захар
🍔 12 г сол
🍔 400 г обикновено бяло брашно тип 500
🍔 100 г пълнозърнесто брашно
🍔 50-60 г студено масло на финала.
🍔 Около 20 г вода

Винаги замесвам всичко без маслото.
Маслото го добавям най-накрая, след като съм измесила хубаво гладко тесто. 
Този път също така постъпих. Сложих всичко без маслото, но тестото ми се видя доста стегнато и добавих на око водичка може би беше 20-тина грама. Затова и в списъка с продукти я сложих най-отзад. Може при вас да не се наложи да я ползвате. 

След измесването на тестото го прехвърлям в прозрачна купа, намазана с олио. Така по-лесно наблюдавам процеса на втасване. 
Разтягам 3 до 4 пъти тесто в рамките на следващите два часа. 
След като са минали два часа от замесването на тестото не го пипам повече. Давам му почивка на стайна температура. При мен това бяха около 3 часа приблизително.
Тоест от началото на замесването на продуктите бяха минали вече около 5 часа.
Обърнах купата с тестото върху плота. Използвах мазнината, от купата за оформяне на питките. Тестото разделих на 10 топки по 100 грама и ми остана тесто за една мини 70 грамова топчица. 
Питките остана на стайна температура и продължиха да втасват през цялата нощ. Температурата при мен варира между 20-24 градуса, като нощем е най-хладно. 
Оформих ги към 21.00 часа вечерта и пекох на другия ден сутринта.


Печенето

  • Загрята фурна на 220 за 20 минута
  • Без вентилатор.
  • Без пара.
  • Без отваряне на фурната.


Преди печенето мажа с:

  • 1 яйце
  • 1 с.л. прясно мляко
  • 1 с.л олио








Коментари

Популярни публикации