Апетитка с нахут и патладжан

Аз съм от онази порода хора, които живеят, за да ядат, а не ядат, за да живеят. Голям късмет имам, че са ме правили в гладни години, та нищо вкусно, не ми се лепи по дрехите, само му нося спомена от удоволствието да бъде ометено. Какво да се прави. Някои са родени под щастлива звезда, а аз под гладна. Не само гладна, ами и кльощава. Та затова и от време на време й подсилвам апетита с нещо ей такова. Доколкото ми е известно идва от арабската кухня, ама като влезе в нашата, не знам какво се случи... много не се задържа. Не му хареса кухнята ли?! Както и да е. Това са продуктите, с които започнах упражнението:



150 г нахут - приблизително 1/3 от пакет 0.5 кг
2 патладжана
4-5 скилидки пресен чесън
1/2 лимон
2 с. л. небелен тахан
1 ч. л. мед
сол
зехтин


Нахутът е хубаво да покисне във вода няколко часа. Аз го оставих 7-8 часа, така дойде, както се вика. Докато нахута се вари, опекох патладжана на скара, обелих чесъна.
След като се свари нахута, някои от люспите се бяха отделили, други сами падаха като ги претриеш с пръсти. Добавих сол, сока на половин лимон, тахан, мед, сол, чесън и пасирах с постепенно доливане със зехтин. Когато сместа стана равномерно гладка, добавих патладжана на едри късчета. Когато се усещат парченцата патладжан е доста по-вкусно, отколкото ако е пасиран в сместа. Оказа се много приятно и вкусно начало на вечерята, а ако се застои по-дълго на масата в компанията на топъл хляб, направо може да се нахрани човек само с това. Дори не е сигурно, че ще му остане място за десерт.




Коментари

Популярни публикации